11 Temmuz 2014 Cuma

kuşkonmazlı bezelye

kuşkonmaz türk mutfağında pek yeri olmayan bir sebze. ben de burada tanıdım. ilk denemelerimde sevmedim, yiyemedim çünkü internette bulduğum tarifler genelde kuşkonmazın suda haşlanması ya da üzerinde biraz zeytinyağı gezdirip fırında pişirilmesi gibi şeylerdi ve lezzet açısından pek iç açıcı değildi.


bu tip sebzeler etin yanında yan yemek olarak yapılıyor ya da salata/meze olarak yeniyor bu yüzden basitçe tek başına pişiriliyor ama benim için(aslında tüm vejetaryenler için) tüm sebzeler, tüm yan yemekler, etçillerin salata gözüyle baktığı tüm yiyecekler ana yemek. bu yüzden sadece haşlamak yerine biraz daha özen göstererek pişirmeye çalışıyorum. bir gün bu tarifi uydurdum ve çok sevdim. kedilerim de anormal derecede severek yiyor.

daha önce denediğim tariflerde tabakta daha şık durduğu için mi bilmiyorum ama kuşkonmazı bütün halde pişirme eğilimi vardı. bu bana biraz garip geldi çünkü sebzenin ucuyla kökü arasında pişme süresi açısından çok fark var. dipleri yenebilecek kadar haşlandığında en taze  ve çabuk pişen kısmı parçalanıyor. uçlar parçalanmasın diye az pişirince köke yakın kısım yenecek yumuşaklıkta olmuyor. bu yüzden benim tarifimde kuşkonmazın gövdesi kademe kademe pişiriliyor. çok basit bir tarifi çok uzatmış olabilirim ama kuşkonmazı alıp ilk kez pişirecek biri olur da internette arama yaptığında tarifler arasında benimkini bulursa tarifi denediğinde bunun sapları odun gibi, nesini beğeniyorlar bunun diye düşünüp yemekten vazgeçmeyecek :)

belki ilk kez mutfağa giren biri ilk olarak kuşkonmaz yapacaktır diye bilal'e anlatır gibi anlatıyorum.


kuşkonmazlı bezelye için gerekli malzemeler
kuşkonmaz
kırmızı biber
bezelye(donmuş bezelye kullandığım için fotoğrafını çekmeyi unutmuşum)
sarımsak
zeytinyağı ve tuz

kuşkonmazlar uzunsa 3'e kısaysa 2'ye bölüyorum. biberleri ve sarımsakları da doğrayıp zeytinyağı koyduğum tencereye önce biberleri,

biberler 3-5 dakika kavrulduktan sonra kuşkonmazların en sert olan dip kısımlarını,
kuşkonmazların dip kısımları biraz yumuşayınca tomurcuk kısımlarını ve sarımsakları, 5-10 dakika sonra da bezelyeyi ekleyip hepsi yumuşayana kadar pişiriyorum (konserve bezelye koyacaksanız kuşkonmazlar tamamen piştiğinde tencereye ekleyin). su koymuyorum çünkü biberler yeterince su salıyor. döküm tencerede pişirdiğim için buharı da uçup gitmediğinden sebzelerin kendi suyu yeterli oluyor.
afiyet olsun :)
fotoğraf çekmek için aydınlık bir yer araken kuşkonmazın peşinden koşturan hulusi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!