15 Mart 2017 Çarşamba

meksika fasulyeli kinoa pilavı


pinterest sağolsun yaptığım yemeklerden sıkıldıkça yeni tarifler bulup deneyebiliyorum. bunu da ordan buldum. kinoayı hep nohutla yapıyordum, fasulyeyle de çok güzel oldu.

ölçülerin önemi yok. sevilen malzeme istenen ölçüde arttırılabilir.yalnızca kinoa ve su ölçüsüne dikkat etmek gerek.

malzemeler
1 büyük soğan, doğranmış
1 kutu meksika fasulyesi, süzülmüş ve sudan geçirilmiş
1 kutu mısır
1 kase çeri domates/şeker domates, boyutuna göre ikiye ya da dörde bölünmüş
1 bardak kinoa
1.5 bardak su
1 avokado
tuz, kimyon, toz acı biber
limon
zeytinyağı

yapılışı
soğanı zeytinyağında kavur. soğanlar kavrulunca avokado ve limon hariç tüm malzemeyi tencereye boşalt. tuz ve baharat ilave et. çocuklar da yediği için ben acı biber koyamıyorum. ama orijinal tarifte var. kısık ateşte tencerenin kapağı kapalı olarak suyunu çekene ve kinoalar yumuşayana kadar pişir. 20-25 dakikada pişiyor.

yemeğin tamamı hemen tüketilecekse avokadoyu küçük küçük doğrayıp tüm yemeğe karıştırabilirsiniz. ertesi güne kalacaksa yiyeceğiniz miktara avokado karıştırın çünkü avokadolar bekleyince kararıyor.

üzerine limon sıkarak yiyebilirsiniz. afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!