3 Haziran 2012 Pazar

dublin'de hava


birkaç gündür hava güzeldi.
yaz gelmiş hissine kapılsam da çabuk ayıldım, dün bütün gün yağmur yağdı.

ilkokulda bize her ne kadar türkiye'de dört mevsim yaşandığı, kutuplara gidildikçe gece-gündüz kavramının alışık olduğumuz halinden farklı olduğu ya da ekvatorda örneğin mevsimlerin hep ılık geçtiği ve mevsimler arasındaki sıcaklık farkının azaldığı öğretildiyse de insan yaşamadan anlayamıyor; her yere yaz geliyor sanıyor :)

burada bana göre iki mevsim var; ilkbahar ve sonbahar. meşhur gulf stream akıntısı nedeniyle mevsimler ılık geçiyor. ılığın anlamı, kış aylarında (bazen insanı uçuracak kadar güçlü rüzgara rağmen) dondurucu soğuk yok, kar yağmıyor ve sıcaklık 0'ın altına pek düşmüyor. yaz aylarında ise kışın giydiğiniz kalın montları birkaç aylığına dolabın üst raflarına kaldırabilirsiniz, çünkü artık ince montları giymenin zamanı. sıcaklık genelde kışın 5-10, yazın 10-15 derece şeklinde. sıcaklığın 24 derecenin üzerine çıktığını hiç görmedim. zaten 20-21 dereceden sonrasını görmek çok nadir mümkün oluyor(belki yılda 2-3 kere). yazın şort, sandalet ya da parmak arası terlik giymek mümkün değil. çok zorlayarak bi cesaret giyilebilir, evden çıkarken güneşli havaya ya da balkondan sokaktaki insanların -irlandalıların-üzerindeki kıyafetlere bakarak sadece tişörtle ya da açık bi ayakkabıyla dışarı çıkarsanız titreyerek eve dönebilirsiniz.

dublin'e ilk kez gelirken hazırladığım bavulda yazlık kıyafetler de vardı, haziran, temmuz, ağustos geçti yaz gelmedi; hiç giyemedim :) bunları yazıyorum çünkü dublin ya da irlanda'nın havasıyla ilgili ansiklopedik bilgilerde havanın yaz kış "ılık" olduğu yazıyor. ılık çok soyut ve belirsiz bir kavram ve buraya gelmeden önce havayla ilgili araştırma yapan insanlar için birşey ifade etmiyor.
hava genelde gri. yağmur yağmasa da birazdan yağacakmış hissi var. sıcaklık artsa da güneş yüzünü pek göstermiyor. akdeniz ülkelerinden gelen insanlar genelde en çok havadan şikayetçi. bizim için güzel havanın göstergesi güneşli olmasıyken irlandalılara göre "kuru" olması "bugün hava ne güzel değil mi?" demek için yeterli. yine de mayıs ve haziran ayları burada geçirmek için en güzel zamanlar. turistik gezi yapacak olanlara bu ayları tavsiye ederim.

26 yorum:

  1. Merhaba,
    yarın staj yapmak üzere 3 haftalığına Dublin'e gideceğim. Siz hala orada mısınız? Hava durumuyla ilgili bu yazınız, bu sene de geçerliliğini koruyor mu?

    YanıtlaSil
  2. merhaba, evet buradayım. son günlerde hava güzel. meteorolojiye göre bu hafta sıcak hava dalgası gelmiş :) hava güneşliyse 20-25 derece oluyor. yağmurun ise ne zaman yağacağı belli değil. bahar ayları gibi düşünebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim, bot, kazak filan almaya kalkıyordum az daha :) size dublinle ilgili yine soru sormam gerekirse buradan mı yazmalıyım?

    YanıtlaSil
  4. rica ederim. kazak yerine yarım ya da uzun kollu penye, gömlek daha uygun olur. üşüyen biriyseniz ince hırka alabilirsiniz; hava güzel olsa bile güneş batınca soğuyor. havanın kapalı olduğu günlerde bot giyebilirsiniz. kapalı ayakkabı/babet uygun, yazlık ayakkabı taşımaya değmez.

    yün kaban ya da mont değil ama hafif-ince bi mont,ceket, trençkot tarzı bir şey mutlaka alın(ihtiyacım olursa oradan alırım diye düşünmeyin, şu an her yerde yazlık kıyafetler satılıyor). hatta yolculuğa çıkarken bavulunuzun en üstüne koyun, büyük ihtimalle havaalanından çıkınca ihtiyacınız olacak :)

    buradan da yazabilirsiniz, sayfanın yukarısındaki e-mail gönder linkinden de. iyi yolculuklar :)

    YanıtlaSil
  5. dublin dubai olarak eçiyor değil mi ? ben tam bilşmiyorum 18 aralıkda bende 5 gün boyunca Dubaide olacağım baharlık mı yoksa yazlık mı giysiler tercih etmeliyim bilemiyorum.. ayrıca tesettürlü bir bayanım ve önlemimi alıp gitmem gerek tahmin ediyorsunuz . yazdıklarınızdan aşğı yukarı tahmin edebilirim elbette ancak bu resim bana dubainin resmi gibi gelmedi daha çok bir avr. ülkesinin sokak arası gibi geldi o yüzden soruyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, dublin irlanda'nın başkenti. dubai ile ilgisi yok. dubai'nin havası konusunda ise bir bilgim yok, maalesef yardımcı olamayacağım.

      Sil
    2. evet paris te istanbul olarak geciyor.. saka mı bu? once bir googlemaps'e ya atlas'a baksanız!?

      Sil
    3. Ben bu soruyu soran kişinin gerçekte başka bir kimliği olduğunu ve kendi kimliğinin dışındaki insanları küçük düşürmek için böyle boş işlerle uğraşan birisi olduğunu düşünüyorum.''ayrıca tesettürlü bir bayanım ve önlemimi alıp gitmem gerek tahmin ediyorsunuz'gibi bir ifade kullanması ne zihniyette olduğunu ele vermiş.Aklı sıra başörtülü insanların bu kadar aptaldır demeye getirmiş.Bir de avrupa ülkesine benziyor demiş.Avrupa üllkelerinin neye benziyeceği konusunda bir fikri olan birisi böyle aptalca bir soru sormaz.Ancak ,başka grupları küçük düşürmek için böyle aptalca yöntemler kullanır.Ben de Amerika'da yaşadım ama amerikalılar bile bizim insanımız gibi böyle boş işler yapmıyorlar.Yazık !

      Sil
  6. Merhabalar ,
    Eğer hala Dublindeyseniz havanın nasıl olduğunu ve neler giyilebileceğini yazar mısınız? 4 günlüğüne bir seyehat düzenleyeceğimve ne giymem gerektiği konusunda kararsızım .

    YanıtlaSil
  7. merhaba, son 2 haftadır hava çok güzel. genelde güneşli. 14-18 derece arasında değişiyor. dışarda olacaksanız ve güneş varsa montsuz/hırkasız dolaşabilirsiniz. fakat gölgede ya da güneş batınca birşey giymeye ihtiyaç duyabilirsiniz. tişört/gömlek üzeri hırka/ceket uygun. kazak fazla gelir. kışlık mont yerine trençkot tarzı keten montlar daha uygun. hava açık ayakkabı/sandalet için soğuk; bot ve çizme için sıcak. türkiyenin hangi şehrinden geldiğiniz de önemli aslında. antalya'dan geliyorsanız üşüyebilirsiniz ama ankaralıysanız hiç yabancılık çekmezsiniz.

    sokağa çıktığımda irlandalılar tişört, elbise, şort babet/sandalet giymiş oluyor; ispanyollar ve araplar atkı bile takıyorlar. ben izmirliyim tişört+kot pantolon giyiyorum, üşüdüğümde giymek için yanımda hırka taşıyorum. umarım yardımcı olmuştur :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba..19-22 mayıs arasında orada olacağım. Kıyafet konusunda cok kararsızım, 29 nisan tarihli yorumunuz hala geçerli mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, tam dublinlik havaya denk geliyorsunuz. hava tahminlerine göre sizin burada olduğunuz dönem en yüksek sıcaklık 11, en düşük sıcaklık ise 6 derece olacakmış. hava genelde bulutlu. sonbahar ve kışın ne giyiyorsanız onları getirin. yağmurluk ya da şemsiye taşıyın. gelmeden 1-2 gün önce hava durumuna tekrar bakın çünkü 1 hafta 10 gün öncesine göre daha yakın tahminler alırsınız.

      Sil
    2. cevabınız için çok teşekkür ederim ama ben bu siteye bir göz attım http://www.accuweather.com/tr/ie/dublin/207931/may-weather/207931
      en düşük 8 en yüksek 19 derece görüyorum
      kış gibi midir gerçekten :(

      Sil
    3. sizin baktığınız site daha iyimsermiş :) bense şu siteye baktım. http://www.weather-forecast.com/locations/Dublin/forecasts/latest

      nerelisiniz bilmiyorum ama 19 derece bile olsa türkiye'deki hava gibi düşünmeyin. güneş nadiren göründüğü için serin oluyor. sonbahar kışlık kıyafetten kastım boğazlı kazak değil elbette(onları 5-6 derecede giyiyoruz :) ama ben olsam pantolon+kapalı ayakkabı+uzun kollu penye/gömlek/bluz gibi birşey+mont giyinirdim. üstelik gündüz hava ne kadar sıcak olursa olsun akşam mutlaka serin/soğuk olacak. hep arabayla gezecekseniz ve iç mekanlarda olacaksanız durum değişir tabi :)

      dediğim gibi 1-2 gün önce tekrar bakın, tahminler daha gerçekçi olacaktır. seyahatiniz sonrasında da görüşünüzü yazın, türkiye'den gelecek insanlara faydalı olur.

      Sil
  9. Yarın ilk kez dublin' e bir konferansa katılmak için yola çıkıyorum. Sabahtan beri valizimi nasıl hazırlasam diye düşünüp durdum. Yorumları okuyunca kafamda bir şeyler canlandı. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba funda, son günlerde hava çok güzel ve uzun zamandır olmadığı kadar güneşli. iç mekanlarda ve gündüz dışarda giymek için kısa kollu giysiler alın yanınıza. akşam için de yanınızda ince bir ceket taşırsınız. mont ya da kazak gibi şeylere hiç gerek yok. iyi yolculuklar :)

      Sil
  10. merhaba,
    ekim ayı itibariyle dublin e gelip 48 haftalık bir eğitim programına katılacağım.aslen ankaralıyım ve 20 kilo ile ile sınırlı bir valize neler sığdırmam gerektiği konusunda kafam bira karışık :) 1 senelik bir süreçte ihtiyacım olacak şeyler sizce nedir? yanıma almam gereken ya da yük etmeye değmeyecek şeyler nedir?
    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. merhaba,
    thy ile geliyorsanız (ki büyük ihtimalle öyledir) bagaj hakkınızı tekrar gözden geçirin çünkü uzun zamandır 30kg+8kg el bagajı hakkımız var.

    bavula neler koyulacağı çok kişisel, herkesin önceliği farklı fakat biraz ipucu verebilirim. kalacağınız zamanı 1 yıl gibi değil 2 hafta gibi düşünün. zaten evde de olsanız sevdiğiniz aynı şeyleri yıkayıp yıkayıp tekrar giyiyorsunuz değil mi? çeşitli kıyafet giymeye, her kıyafetin altına ayrı ayakkabı vs. gibi şeylere takılmayın. türkiye gibi düşünmeyin, kimse kimseyi incelemediği için burada kimse ne giydiğinizi farketmeyecek bile. sonbahar kış kıyafetleri getirin. ankara'dan zaten alışıksınız buranın havası size koymaz :) kar yerine yağmur yağıyor sadece. okumak için kitap gibi ağır şeyler taşımayın, buradan alıp okursunuz.

    uzun kalacağınıza göre evde yaşayacaksınız diye tahmin ediyorum. burada kiralık evler hep eşyalı. ev için bir şeye ihtiyacınız olmayacaktır. elektronik aletlerin prizleri için bavulunuza dönüştürücü koymayı unutmayın.

    dublin'e bir süreliğine gelecekler için biraz daha kapsamlı bir yazı yazacağım. umarım bir kaç güne biter. alışveriş, kiralık evler, yemek tutarları gibi genel bilgiler olacak. orada daha detaylı bilgiler bulabilirsiniz. daha spesifik sorularınız varsa sorun, yanıtlamaya çalışırım. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hazirandan eylüle kadar 3 ay dublinde olacağım. Bahsettiğinize göre gerçekten yaz yaşanmıyor :) ayakkabı önerisi verebilir misiniz sürekli yağmur yağan bir yerde spor ayakkabı bile giyilmez gibi geliyor. Yani bot mu götüreyim yaz ayları için :)

      Sil
    2. merhaba, spor ayakkabı giyebilirsiniz. yağmur yağsa da yolları sular seller götürmüyor. bot/çizme fazla gelir belki ama kapalı ayakkabı/babet tarzı şeyler işinizi görür. giyim konusunu yağmura göre değil serin havaya göre düşünün. iyi yolculuklar :)

      Sil
    3. merhaba, spor ayakkabı giyebilirsiniz. yağmur yağsa da yolları sular seller götürmüyor. bot/çizme fazla gelir belki ama kapalı ayakkabı/babet tarzı şeyler işinizi görür. giyim konusunu yağmura göre değil serin havaya göre düşünün. iyi yolculuklar :)

      Sil
  12. merhaba ben bir konferans için çarşamba günü Dubline geliyorum. nasıl giysiler almalıyım yanıma sizce? yardımcı olabilir misiniz? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, birinci elden yanıt veremeyeceğim çünkü türkiye'ye dönüş yaptık. hava tahminleri en yüksek 18, en düşük 9 derece ve parçalı bulutlu olarak görünüyor. güneş (varsa)altında sıcak, gölgede soğuktur. yanınızda hem kışlık hem sonbaharlık giysiler bulundurun. uzun kollu gömlek, ince triko, sweatshirt, trençkot gibi şeylerle idare edebilirsiniz ama sıcağa alışık ya da üşüyen bir insansanız kışın giydiğiniz montu götürün. iyi yolculuklar.

      Sil
  13. Çok teşekkür ederim.Saygılarımla,

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, yazınız çok güzel gerçekten. Ben de 10 günlüğüne dublin'e gidiyorum, erkek arkadasıma güvenemiyorum hava konusunda çünkü ben biraz üşüyen bi insanım. Özellikle ayakkabı ve mont konusunda çok kararsızım. Moher' e gidicez bot mu sporayakkabı mı, kalın kışlık mont mu yoksa daha ince trenckot mu bilemedim. Size bi danışmak istedim :) tesekkürler..

    YanıtlaSil
  15. merhaba, mart nisan ayını dublinde geçireceğim, kıyafet konusunda ne getirmeliyim biraz fikir alabilir miyim. kısıtlı valiz kg ile geliyoruz. kullanmayacağım şeyleri getirmek istemiyorum

    YanıtlaSil

sen de fikrini paylaş!