24 Mart 2014 Pazartesi

kızımın odası/ bebek odası dekorasyonu

kızımın odasını sonrasında vaktim olmaz diye doğmadan önce fotoğraflayıp paylaşmak istiyordum ama çektiğim fotoğrafları bir türlü beğenemedim.doğduktan sonra odayı müze gibi derli toplu tutmak pek kolay değil o yüzden fotoğrafları çekip anca bi araya getirebildim.

bu oda benim odamdı. fimolarımı bu odada yapıyordum. artık odam yok, sadece bir köşem var. 2 masamdan birini attık. kitaplıkları evin başka yerlerine taşıdık. masamı ve malzemelerimin durduğu çekmeceleri de yatak odasına sığıştırdık. yeni yerim biraz sıkışık oldu ama yine de iş görüyor.

dublin'de mobilyalar çok pahalı. bu yüzden mobilyalar ikea'dan. diğer her yerde ikea'daki fiyatların en az 2-3 katına satılıyor. ikea'nın bazı ürünleri kalite olarak biraz daha kötü ama zaten ömrüm boyunca aynı şeyleri kullanmayı sevmiyorum. bu yüzden en mantıklı seçenek ikea. aydınlık, ferah görünsün diye mobilyaları beyaz aldık. aslında fazla seçeneğimiz de yoktu. çünkü bebek yatağı ve elbise dolabı dışında şifonyer ve divana da ihtiyacımız vardı ve bu saydıklarımın beyaz dışında ortak bi renkleri yoktu.

ikinci bir bebek yatağı alıp yatak odasına koymak yerine bebeğin odasına kendimiz için yatak koyduk. bu sayede kızım ilk günden beri kendi odasında yatıyor. faklı bir odaya ya da yatağa alışma derdi olmayacak.

hemnes divan açılınca iki kişilik normal bir yatak kadar oluyor. normal bi yatak kadar rahat değil ama geçici süre için ya da misafir için çok uygun bi seçenek. gün içinde yatıp yuvarlanmak için de ideal çünkü açılır bi kanepeden çok daha geniş ve uzun. kapalı halinde bile kızımla birikte çok rahat yatıp uyuyoruz. bebek odalarına kanepe tarzı bir şey şart. internette gördüğüm bir çok bebek odasında anne-baba için ya hiç bir şey yoktu ya da emzirme için sadece tek kişilik bir koltuk vardı. görüntü olarak güzel ama kullanışsız. eğer çocuğun odasında vakit geçirilecekse -ki geçiriliyor- mutlaka en az iki kişilik kanepe koyulmalı. çünkü bebeğin odasına sadece bezini değiştirmek ya da yatağına yatırmak için girilmiyor. bebeğin giysilerini değiştirecek, oturup gazını çıkaracak, masaj yapacak, gıdıklayacak bir yere de ihtiyaç var. yer sıkıntısı varsa yere koyulacak(kullanılmadığında dolaba kaldırılabilecek) büyükçe bi minder, pamuk yatak gibi bir şey de harika bi çözüm olur.

hamileliğimin üçüncü dördürüncü ayından başlayarak milyon tane dekorasyon, bebek ürünleri satış sitesi gibi internet sitelerini dolaşarak bebek odası dekorasyonu konusunda fikir edinmeye çalıştım. istediğim türde bir şey bulamadım. hazır satılan nevresim, perde, halı gibi bebek odası tekstil  ürünlerinde genelde çizgi film kahramanları, çiçekler böcekler tavşanlar -kızlar için tabi ki pembe, pespembe- oluyor. o tür bi dekorasyon istemiyordum çünkü bebek odalarının en azından ilk yıl annelerin zevkine yönelik olması gerektiğini düşünüyordum -çok doğru düşünüyormuşum şu an 24 saatimi bu odada geçiriyorum-.

istediğim gibi tekstil ürünleri bulamayınca, dikişten anlayan çok marifetli annem de yanımda olunca :) beğendiğim kumaşları aldım, ben anlattım annem dikti. hayalimdeki gibi oldu.

kumaş sitelerini gezerken ilk olarak bu gri üzerine çiçekli kumaşı gördüm ve bayıldım. diğer kumaşları çiçekli kumaşa göre seçtim. perdeyi, yatağın koruyucu kenar yastıklarını, fotoğraflarda görünmeyen kapitone yorganı ve lambayı aynı kumaştan yaptık. (yatağın fırfırlı eteğine bayılıyorum)

divan örtüsü için sade bi desen seçtim çünkü camın önünde duracaktı. perdenin kumaş deseni epey güçlü. karışıklık yaratmamak için kendini tuta tuta seçim yapmak çok zor çünkü alışveriş yaptığım sitede muhteşem kumaşlar var.
alt değiştirme masası yerine hemnes şifonyer aldık. alt değiştirme masaları genelde açık raflı olduğu için bana kullanışlı gelmiyor. üstelik görüntü kirliliği yaratıyor. çünkü biliyorum ki o raflar asla ilk günkü gibi düzenli durmayacak :) şifonyerin ilk çekmecesinde bez, krem, ıslak mendil alt değiştirme matı gibi şeyler duruyor. diğer ikisini kıyafetler için kullanıyorum.
çekmecelerin siyah kulplarını çıkarıp polimer kilden yeni kulplar yaptım. elbise dolabının kulplarını da aynı yaptım böylece takım gibi oldular. hem de şifonyerin o ciddi havası gitti, çocuk odasına daha uygun oldu.

sonradan farkettim ki kulpları kırmızı beyaz yapınca alt açma pedinin kılıfına da uymuş. 
diğer büyük dolap sabit, eve ait. rengi beyaz olduğu için garip görünmüyor, bütünlüğü bozmuyor.
 
köşedeki kağıt süsler ikea'nın yılbaşı süslemeleri için sattığı ürünlerden. benzer türde kağıt topları renkli kağıtlardan ben hazırlayacaktım ama bunları görünce dayanamadım aldım, yapılacak işlerden biri azalmış oldu.

perdenin ucunda divanın yastıklarıyla aynı renk fırfır var ama ne yazık ki görünmüyor :(
görünenlerden başka oyuncak almadım çünkü oyuncakla oynamasına daha çok var. üstelik benim tüm oyuncaklarım yepyeni duruyor :D yatak üzerindeki dönence mamas&papas'tan. bu dönence sayesinde  daha dün annemizin kollarında yaşarken şarkısının türk yapımı olmadığını öğrendim. orjinali twinkle twinkle little star'mış. bi çocuk şarkısı yapamamışız. 

atlı karınca da müzik kutusu. ilk günlerde kızım bezini değiştirirken ağladığı için oyalama amaçlı aldım, çok işe yaradı. önce müziği kuruyoruz sonra bezini değiştiriyoruz. müziği duyunca ağlamayı unutuyor.

titreşimli ana kucağı fisher price, salıncak babymoov marka. bence ikisi de güzel icatlar ama kızım pek aynı fikirde değil :(

mavi çerçeveli kalbi ben yaptım. kalbi oluşturan kalpleri şekilli delgeçle hazırladım ama küçükken elişi kağıtlarını koparıp yapıştırdığımız şekilde de yapılabilir.
bunları da ben yaptım. aslında amacım almaktı. etsy'de alacak bişeyler ararken bebek odası için satılan şeylerin almaya değmeyecek kadar basit ve birbirinin aynısı olduğunu görünce beğendiğim bir iki şeyi kopyaladım. satılanlar baskıydı, ben kağıtlardan keserek yaptığım için benimkiler boyutlu oldu. bir ara diğer blogta yapımın göstereyim.

odaya yeni şeyler eklendikçe ya da bir şeyler değiştikçe bu yazıyı güncelleyeceğim. şimdilik bu kadar :)

31 yorum:

  1. herşey çok güzel canım güzel günlerde eskitin.. beşiğin fırfırlarına bende bayıldım zira fırfırıda çok severim..
    ayrıca perdenin fırfırları beşiğe ihtiacınız kalmadığında divanın yerini değiştirerek ortaya çıkarırsın üzülme.. muck... ♥

    YanıtlaSil
  2. oda harika olmuş herşey çok zevkli bakmaya doyamadım :) güle güle kullanın inşAllah :) bizde ablamın bebeği için ikeadan bu dolapla şifonyeri beğendik .bulunduğumuz şehirde ikea yok ve internetten almak durumundayız. kalite olarak nasıl görüntü çok güzel ama sağlam mıdır ve montajı zormudur diye düşünüyoruz siz memnun musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. bebeğinize/yeğeninize sağlıkla mutlulukla kavuşun. ben hepsinden memnunum. memnuniyet biraz da beklentiyle alakalı ama en fazla 2-3 yıl kullanılacak olmasını düşününce fiyat/kalite olarak bizi tatmin etti. montajını kendim yaptım çok kolay. elbise dolabı biraz küçük, boyutlarını inceleyip yeterli gelip gelmeyeceğini hesaplayın.

      ekstra olarak expedit rafı da tavsiye ederim. renkli kutularla çocuk odasına çok yakışıyor ve tüm ıvır zıvırı topluyor.
      http://www.ikea.com.tr/urundetay/70103085/expedit_raf_unitesi.aspx

      Sil
  3. odanız çok orjinal güle güle kullanın. birşey sorucam beşiğin yan korumalarını nasıl diktiniz içine ne koydunuz? bende bebek bekliyorum kendimiz dikebilirmiyiz acaba. birde o alt değiştirme şeysi kullanışlımı yada gereklimi sizce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. koruma yastıklarının içine elyaf doldurduk ama metreyle satılan 1-2 cm'lik süngerlerden de koyulabilir bence. fazla kalın olmasına gerek yok. dikdörtgen dümdüz bir şey, biraz dikiş biliyorsanız dikebilirsiniz tabi. hazır satılanlar genelde tek parça oluyor. biz 4 parça halinde diktik.

      kızım şu an 4 ayını doldurdu ve alt değiştirme matı harici bir yerde ancak 1-2 kez bezini değiştirmişimdir. bence gerekli. hem belirli bir yer olunca kullanacağınız malzemeler de derli toplu ve belli bir yerde duruyor. yerde, yatağın üstünde ya da koltuğun üstünde bez değiştirmeye göre daha temiz ve pratik. bu işi günde 8-10 kere yapacaksınız, belirli bir yer hakediyor bence :) bebeğinize sağlıkla kavuşmanızı dilerim.

      Sil
    2. teşekkür ederim

      Sil
  4. merhaba cok guzel gule gule buyutun bebegınızı.ben bısı sorcam dıvanı nerden aldınız nekadara aldınız memenunmusunuz.ebatları ne dıvanın.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. divan da ikeanın hemnes serisinden. başta önerildiği gibi sünger yatak almıştık ama beğenmedik, 1-2 ay sonra normal yaylı yatak aldık şimdi daha memnunum. boyutu 87x211 cm. tek olumsuz yanı çok ağır olması. bi yerden bir yere taşımak yerini değiştirmek çok zor.

      Sil
  5. Odaniza bayildim.kendine has ve kimsede olmayacak olan size ve guzel bebisine ait yegane bir dekorasyon olmus.bende sizinle ayni cikmazdayim hazir satilan tekstil ürünleri hep ayni :( ikeanin divanini bizde alacagiz aklima takilan birseyi sormak istiyorum.o divanin yatagindan memnun kalmayip başka iki yatak mi aldiniz? Boyutlari tam oldu mu? Cunki ikea da satilan yataklar turkiye de ki standart yatak ölçülerinde degil ya 5 cm geniş ya dar :(.kumaşlari hangi siteden aldiniz? Mutlulukla kalmaniz dilegiyle.(ismim meral)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. divanın kendi yatağı yok fakat ikea'da bu divan için sünger yataklar öneriliyor. en kalın sünger yataklardan 2 tane aldık. aslında açıp yatak haline getirince rahatça yatılıyor. fakat divan kapalı haldeyken sünger yatakları üst üste koymak gerekiyor. işte o durumda divana oturmak, azıcık yana kaymak falan işkence :) insan süngerlerin içine göçüyor.

      divanı açıp 2 kişilik yatak olarak fazla kullanmıyoruz bu yüzden yine ikea'dan tek kişilik sert, yaylı bir yatak aldık.

      kumaşlar www.hawthornethreads.com sitesinden. online alışveriş yapabilirsiniz tüm ülkelere gönderim yapıyorlar. sevgiler

      Sil
    2. Teşekkur ederim .verdiginiz bilgiler için :) minisinizle tatli uykular dilerim...

      Sil
  6. Merhaba, Ben bebek değilim ama bu Hemnes divanı almak istiyorum evim için. Hemnes IKEA'da çıplak satılıyor, üzerine minder mi önerirsiniz yatak mı? Ya da nasıl rahat edilebilinir? Lütfen cevap verin bu divanı 1-2 gün içinde alacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çift kişilik yatak olarak kullanacaksanız 2 sünger yatak almanız gerek çünkü divanı kapattığınızda yatakları üst üste koyacaksınız. evinizde ikinci yatağı saklayacağınız bir yer varsa üst üste koymak yerine bir yere kaldırırsanız oturmak daha kolay ve rahat olur. aksi halde iki sünger yatak üst üsteyken yatağa oturmak ve azıcık yana kaymak çok zor, su yatağı gibi oluyor. oturulan yer epey içeri göçüyor. ikeadaki en kalın sünger yatağı da alsanız (divanı yatmak için kullanırken) birkaç ayda hemnesin tahtalarını sırtınızda hissedeceksiniz. sadece oturma amaçlı kullanacaksanız 1 adet sünger yatak alırsanız yeterli olur.

      hem otururken hem yatarken daha rahat olsun diye yaylı yatak alabilirsiniz. ancak iki yaylı yatağı üst üste koyup oturmanız imkansız. tek yaylı yatakla bile otururken oldukça yüksek oluyor. ikinci yatağı saklayacak yeriniz varsa 2 tane tek kişilik yaylı yatak alabilirsiniz ya da divanı hiç açıp iki kişilik yatak haline getirmeyecekseniz tek kişilik bir yaylı yatak alıp onu kullanırsınız.

      minder olarak ise yalnızca yoğun doldurulmuş pamuk öneririm. elyaf ya da sünger minderin o kadar büyük bir yatakta rahat olacağını ve güzel görüneceğiniz sanmıyorum. ayrıca minderde yatmak da mümkün olmaz.

      divanı en çok ne amaçla kullanacaksanız ve oturma ve yatma rahatlığı olarak hangisi sizin için öncelikliyse ona uygun yatak almanızı öneririm. ayrıca monte etmesi saatler sürüyor, iterek ya da sürükleyerek yerini değiştirmeniz çok zor.

      umarım yanıtım yardımcı olmuştur, sevgiler :)

      Sil
  7. merhaba bende kızıma oda hazırlıyorum.aynı ıkea serisi bende de var.dolap kulplarını fimo hamuruyla nasıl kapladınız.bıraz arastırma yaptım fimo hamuruyla ilgili ama bulamadım :( kulplar daire değil çünkü..yardımcı olursanız bende yapmak istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, kulpları fimo ile kaplamadım, baştan yeni kulp yaptım. şu an tatilde ve evden uzakta olduğum için yapamam ancak aceleniz yoksa ocak/şubat gibi fotoğraflı anlatım hazırlayıp hobi blogumda paylaşabilirim. kolay gelsin :)

      Sil
  8. mrb daha önce odanızı görüp çok beğenmiştim şimdi bende bebek alışverişindeyim.Sormadan önce çok aradım bulamadım alt açma minderini nereden aldınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, tebrik ederim. ben amazondan almıştım ama türkiye'de satan firmalar var. bebe jou alt açma matı ya da minderi diye arayın. benimki gibi becerikli anneniz varsa bir de kılıf diktirirsiniz :)

      Sil
  9. merhaba bende bebek odasını sizin gibi kendi zevkime göre dizayn etmek istiyorum. Beşiğin alt kısmına yaptığınız fırfıra bayıldım. Aklıma takılan altına fırfırı nasıl geçirdiniz yani bütün olarak kumaşın iki yan tarafına mı fırfır eklediniz. bende yapmak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, beğenmenize sevindim. iki taraflı da yapılabilir ama yatağın duvara dayanan kısım görünmeyeceği için biz fırfırı tek taraflı yaptık. yatağın uzunluğu kadar genişlikte bir kumaşın ucuna tek taraflı fırfır ekledik. eskiden kullanılan karyola etekleri gibi oldu. fırfırı iki uca da eklerseniz daha kullanışlı olur çünkü daha stabil durur. çekiştirildiğinde kolay kolay kaymaz ve şekli bozulmaz. kolay gelsin, sevgiler.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, bebeğiniz doğduysa ömürlü olsun, henüz doğmadıysa sağlıkla kavuşmanızı dilerim. odadaki her şeyi verimli bir şekilde 2 yıl boyunca kullandık. daha da kullanırdık ama türkiye'ye taşındığımız için eşyaları sattık/dağıttık. şimdi yeni evimizde yeniden oda hazırlayacağım. mobilyalarda bir sorun yaşamadım, gayet dayanıklılar. özellikle bebek/çocuk mobilyaları için ikea'yı tavsiye ederim. hem daha fazla para vermeye değmez hem de mobilyalar zarif ve kullanışlı. hemnes divan epey yer kaplıyor, odanız büyükse alın. küçükse ikili kanepe daha iyi bir alternatif olabilir. ama bence divan herhangi bir kanepeden çok daha güzel görünüyor :) kolay gelsin.

      Sil
  11. Merhaba ben se az önce divanı sipariş verdim fakat hangi yatağı alacağımı bilemedim. Yatak ölçülerinde 90-200 veriyor. Ama divanın ölçüsü 80_200 yazıyor. Yataklar taşıyor mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ikeada hem 80 hem de 90 cm genişliğinde yataklar var. siz 80 cm olanını alın.

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, divandan ziyade içine koyacağınız yatak önemli. sürekli kullanılacaksa sünger değil yaylı yatak almanızı öneririm. ikeada gayet güzel yaylı yataklar var. rahat etmemesi için bir sebep göremiyorum.

      çocuklar mutlaka çocuk mobilyasında/yatağında yatacak diye birşey yok. benimkiler 8 aydır yer yatağında yatıyorlar, hallerinden memnunlar. bütçenize, göz zevkinize ve aile yaşantınıza hangisi uyuyorsa onu alın.

      Sil
  13. Merhaba ; İKEA nın bu divanını misafir için almak istiyorum. ama alttaki tahtaları çok emanet gibi duruyor iki kişi yattığında nasıl olur yatılabilirmi sizce? siz kullanıyorsunuz sağlam olup olmadığını bilirsiniz. bu gün yarın almam gerekiyor cvp bekliyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ikeanın sadece divanlarında değil normal karyolalarında da lataları böyle ama görüntü sizi yanıltmasın oldukça sağlam. yıllarca ikeanın malm karyolasını kullandık hiç sorun yaşamadık.

      Sil
  14. Geçen gün ikeadaydık ve aynı ürünleri beğendik listemize ekledik :)
    hepsi bir arada nasıl görünür diye düşünüyordum harika oldu bu yazınıza rastlamam..
    benim oğlum olacak mavi ağırlıklı olur ama her renkle harika göründüğü kesin, paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğrafların işinize yaramasına sevindim. bebeğinize sağlıkla kavuşmanızı dilerim.

      Sil
  15. Merhaba yaşadığım şehirde ikea yok. O yüzden Online alışveriş yapmak zorundayım. Hemnes şifonyerin iki farklı rengi mevcut beyaz ve beyaz vernik. Siz hangi rengi almışıtınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ben alırken iki renk seçeneği yoktu. beyaz vernik hemnes serisinde sonradan çıktı. bizim şifonyerimiz "beyaz"dı. divanla ve diğer bebek mobilyalarıyla renkler tutuyor.

      şuan hemnes beyaz vernik komodin kullanıyorum o yüzden ikisi arasındaki farkı biliyorum. beyaz vernik(kar beyaz gibi), beyaz'a(kreme kaçıyor) göre daha beyaz fakat uygulanan boya çok kapatıcı değil, yer yer altta ahşap olduğu görülebiliyor. beyaz vernik mat; dokunulduğunda ahşabın dokusu hissediliyor, beyaz seçeneği ise hafif parlak ve pürüzsüz. beyaz vernik masif ahşap, beyaz ise klasik ikea suntası. mobilyada boyamaya, değişiklik yapmaya meraklıysanız beyaz vernik olanı tavsiye ederim çünkü kolay boya tutar, zımparalayıp defalarca boyayabilirsiniz. çok beyazlı bir cevap oldu umarım aklınızı daha da karıştırmamışımdır :)

      Sil

sen de fikrini paylaş!