24 Mayıs 2012 Perşembe

ev yapımı doğal stick deodorant

ev yapımı herşey konusunda biraz(?) takıntılıyım. bir süredir zaten doğal kozmetik ve temizlik ürünlerine de ilgim vardı. kozmetik ürünlerin içindeki paraben, alüminyum ve ne işe yaradığını bilemediğim/tanımadığım maddeler yüzünden bir iki doğal deodorant denedim ama bu tür ürünler nedense çalışmıyor. lush'ın aromarant katı deodorantı denediklerimden biriydi, linkini vermek için sitesine baktım ama kendileri de ürünün işe yaramadığını farketmiş olmalılar ki satıştan kaldırmışlar.
lafı uzatmayayım, takip ettiğim bir sitede doğal deodorant tarifi görünce hemen yapmaya giriştim.

yaptım, kullandım, atladım zıpladım terledim ve açıkçası işe yaramasına şaşırdım :) yapımı çok basit ama hindistan cevizi yağının bulunurluğu konusunda şüphelerim var. aktarlarda çok acayip yağlar satılıyor, belki hindistan cevizi yağı da vardır. başka bir seçenek olarak doğal ürünler satan dükkanlarda, hatta belki eczanelerde bulunabilir.

orjinal tarifte soda(sodyum bikarbonat), mısır nişastası ve hindistancevizi yağı vardı. arap marketlerini dolaştım ama mısır nişastası bulamadım. onun yerine patates nişastası kullandım sorun olmadı. sanırım herhangi bir nişasta işe yarıyor.

ilk kez denediğim için ölçüleri küçük tutmaya çalıştım ama bu bile çok uzun süre yetecek gibi görünüyor.

malzemeler
1/2 çay bardağı soda
1/2 çay bardağı nişasta
2-3 yemek kaşığı hindistancevizi yağı
birkaç damla esans(ben iki ayrı deodorant hazırlayıp çilek ve vanilya esansı kullandım)

tüm malzemeyi bir kaseye boşaltıp kaşıkla eze eze karıştırdım. hindistancevizi yağı margarin gibi sert bir kıvamda oluyor bu yüzden ezerek sabırla karıştırmak gerekiyor. mikrodalgada eritip karıştırmak da mümkün ama kıvamı tutturmak açısından ben eritmeden karıştırdım.

başta çökelek gibi parça parça oluyor, malzemeler bütünleşmeyecek gibi görünüyor ama karıştırmaya devam ettikçe tüm malzemenin toparlandığını görebilirsiniz. tüm malzeme bütünleştiğinde deodorandımız hazır demektir.
bitmiş hali krem kıvamında oluyor. kıvam tutmazsa soda ve nişastadan eşit miktarlarda olmak kaydıyla, kıvam tutuncaya kadar malzeme ilave edebilirsiniz.

ben deodorantımı kavanoza koydum. eğer daha pratik bir kullanım yolu isterseniz boş bir stick deodorant ambalajına koyarak da kullanabilirsiniz.
deodorant ambalajına koyarak kullanacaksanız kıvamının kartopu gibi elde tutulabilecek şekilde sert olmasına dikkat edin. bunun için birer kaşık soda ve nişasta ilavesi yeterli. 

kendinize bir iyilik yapın ve bu doğal, kimyasalsız, zararsız deodorandı mutlaka deneyin :)

15 yorum:

  1. Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim ve içeriğine bayıldım elinize sağlık :)
    bu deodorantı ben de denedim, ne zamandır da kullanıyorum. işin komiği Türkiye'de mısır nişastasını bulmak kolayken hindistancevizi yağını bulmak zordu, ta ki "hammaddeler.com"u keşfedene kadar. geçtiğimiz yaza kadar orada bile ürünler en az 5 kiloluk paketler halinde satılıyordu :s son birkaç aydır 1 kiloya indirmişler. ben "shea (karite)" yağı aldım 1kg. o da kakao ya da hindistancevizi yağları gibi tereyağı kıvamında. kendi yüz kremimin yapımında onu kullanıyordum, deodorant yapımında da hindistancevizi yağı yerine kullandım, sonuç gayet mükemmel :) amaç malzemeyi birarada tutacak krem kıvamında bir malzeme olsun. ve karbonatın yararlarına dair daha birsürü kaynak buldum. koku gidermede mükemmelmiş meğerse.
    buarada hindistancevizini nereden bulurum? diye soranlara başka bir öneri daha, aktarlarda işlenmemiş katı kakao yağı diye bulabilirler.
    Çalışmalarınızda başarılar dilerim. herşey çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrt, hosgeldiniz. bilgiler için tesekkür ederim. shea yagini biliyordum ama bulmasi zor olur diye bahsetmedim. kakao yaginin kivami da hindistan cevizine benziyor, denemeye deger.

      Sil
    2. Zaten Hindistan Cevizi Yağını bulmak çok kolay.Ben İstanbul'da yaşıyorum ve girdiğm ilk aktarda buldum.11TL cıvarında bir şeydi.Ama ortam sıcaksa su kıvamında oluyor.Buzdolabına yada serin bir yere koyduğunuzda yağ kıvamına donarak geliyor.

      Sil
  2. sertliği nasıl oluyo? hindistan cevizi dışında bi yağla olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görünüşü koyu kıvamlı bir krem gibi, fakat elinize alınca yumuşuyor. shea yağı ya da kakao yağı gibi katı kıvamlı yağlarla deneyebilirsiniz. doğal ürün, ot-baharat satan yerlere, aktarlara sorabilirsiniz.

      Sil
  3. çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Roll on kutusuna koymak için katı olması mı gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep buzdolabında tutacaksanız katı olması gerekmez tabi ki. benim için buzdolabından çıkan deodorandı kullanmak gerçekçi ve pratik değil bu yüzden roll-on kutusuna koyarken biraz daha toz malzeme ilavesi yaptım. yumuşak kıvamlısı sıcak havalarda akar gider diye düşünüyorum. bu kıvam meselesi biraz da yaşadığınız evin sıcaklığıyla ilgili. standart tarifle başlayıp gerekirse toz malzemeyi arttırırsınız.

      bir de roll-on kutusunda kullanmak bana pratik gelmedi. insan gene de eliyle bi yaymak istiyor. yaptığınız deodorant satın aldığınız roll-onlar gibi pürüzsüz bir kremsi kıvamda olmayacak çünkü.

      Sil
  5. Merhaba, paylaşımınız gerçekten çok güzel ve resimlerle desteklenmesi de hoş olmuş. Size bir sorum olacak; Bu karışımı yüz hariç vücuda da krem gibi uygulayabilir miyim ? Amacım nemlendirme değil sadece esansın gün boyu cildimde kalmasını sağlamak. Bu şekilde vücut spreyi parfüm gibi kimyasallar da kullanmamış olurum. Karışımın kıvamı buna uygun mudur ? cilt yağlı mı kalıyor yoksa emilimi yüksek mi ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. merhaba ışıl, karışımda nişasta ve soda olduğu için vücuda sürülmesi pek mümkün değil. nemlendirici olarak hindistancevizi yağını yüz dahil tüm vücudunuza sürebilirsiniz. esans için ise sevdiğiniz kokuyu hindistancevizine karıştırıp öyle kullanın derim. diğer malzemelere hiç gerek yok. cilt yağlı kalmıyor, hindistancevizi yağının emilimi oldukça yüksek. iyi nemlendiriyor ve yumuşacık yapıyor.

    YanıtlaSil
  7. nişasta yerine karbonat kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç o şekilde denemedim bilmiyorum. deodorant olarak gene işe yarar ama kıvamı biraz yumuşak olur diye tahmin ediyorum.

      Sil
  8. Gerçekten çok güzel bir paylaşım, teşekkürler, hafta sonu bende roll on yapacağım evde, yalnız aktarlarda satılan yağlarda çok fazla karışım yapılıyor, dolayısıyla saf değil, organik ürünler satan marketlerden temin etmek en iyisi, çok fazla aromatik yağ kullanıyorum ve özellikle bir marka söylemiyorum ama çoğu yağ malesef karışık!...

    YanıtlaSil
  9. merhaba, bu tarifi paylasalı uzun zaman olmuş umarım yanıt yazabilirsiniz
    bu tarifde kullandığınız soda ile sodyum bikarbonat aynı şey mi? birde ben hiç koku istemiyorum bir esans kullanmazsam olur mu?
    cevap yazabilirseniz şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, soda ile sodyum bikarbonat aynı şey. koku sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz tabi ki. sevgiler

      Sil

sen de fikrini paylaş!