26 Mart 2014 Çarşamba

bebekler için pasaport fotoğrafı

bizim fotoğraflar 'vesikalık fotoğraf nasıl olmamalı' ya örnek gibi oldu :)



artık bebeklere de pasaport gerekiyor ve bebek 3 günlük bile olsa pasaport için vesikalık fotoğraf. fotoğrafın yetişkinlerde olduğu gibi açık renk arka planlı ve biyometrik ölçülerde; herhangi bir mimik olmadan kafa dik, gözler karşıya bakacak şekilde; çocuğu bir yetişkin tutuyorsa elleri ya da kendisi görünmeden çekilmesi gerekiyor. evet çok şey gerekiyor ve bunlara karar verenlerin çocuklarının olmadığına eminim.

kızım yaklaşık 2 aylık. doğduğundan beri kafasını tutabiliyor ama tabi ki henüz oturamıyor. bu durumda fotoğrafçıda fotoğraf çektirmek mümkün değil. zaten fotoğrafçı kaç saat uğraşır ki.

gülmeyi yeni öğrendi. yeni uyanmış, karnı tok ve kakasını yapmış durumdaysa beni gördükçe, konuştukça gülümsüyor. uykusu gelmiş, acıkmış ya da kakasını henüz yapmamışsa zaten ağlıyor ya da mızıklıyor. ismini henüz bilmiyor bu nedenle seslenip dikkatini çekemiyorum. oyuncaklara ilgisi başlamadı, gösterip bakmasını sağlayamıyorum. yatırdığımda kafası ya sağa ya sola meylediyor dimdik karşıya bakmıyor. bi an için karşıya baksa bile ağzını açıyor, dilini çıkarıyor, esniyor, hapşırıyor vs.

kızımın yatağına beyaz çarşaf geçirdim, yatırıp yukardan çektim. en iyi çözüm bu ama daha çok deneme yapmam gerekiyor.

bu kada küçük bebeklerin ya uyurken çekilmiş fotoğrafları da kabul edilmeli ya da karar verenler/ kabul edenler kimse kendileri çekmeliler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!