29 Mart 2014 Cumartesi

kyla güneş 2 aylık


artık hareketsiz bi anını yakalayıp fotoğraf çekmek çok zor.
kyla güneş bugün 2 aylık oldu. 

son 4-5 gündür geceleri kendi kendine uyuyor. emzirdikten sonra uykusu geliyor, yatağına yatırıyorum biraz debelenip uyuyor. her uyuyuşunda zafer kazanmış gibi hissediyorum :) 4-5 saat aralıksız uyuyor artık. emzirmek için uyandırmıyorum, kendisinin uyanmasını bekliyorum. gece uyandığında tekrar uykuya dalma süresi kısaldı. uyutmak için eskisi kadar hoplatmam zıplatmam, pışpışlamam gerekmiyor. kucağımda uyutup yerine yatırmaktansa kucağımda ya da ayağımda sallayarak uykusunu getirtip uykuya dalmadan yatağına yatırmanın daha iyi sonuç verdiğini keşfettim. çünkü eğer uyuduktan sonra yatırırsam farkedince uyanıp ağlamaya başlıyor. ağlayınca uykusu açılıyor. uykulu ve ağlamaklı olunca kucağımdan hiç bırakamıyorum. o yüzden sabırla kendi kendine uyumasını beklemek ikimiz için de daha faydalı. hiç bir şey işe yaramazsa birlikte yatıyoruz, o zaman herhangi bir çaba sarfetmeme gerek kalmıyor.

fotoğraf çekilmekten sıkılan kyla :)
uyku kalitesini artıran en önemli etken kundak sanırım. çünkü elini ayağını oynattıkça uyanıyordu. kundak yapınca kendini uyandıramıyor. kundağın faydasını biliyor, doğduğundan beri ara ara deniyordum ama başlarda sevmemişti ağlıyordu. şimdi alıştı, hoşuna bile gidiyor. parmağını emmeyi öğrendi(önceden elini, yumruğunu, nereyi denk getirirse orayı emiyordu) o yüzden emebilmesi için elini açıkta bırakıyorum. parmağını emmeyi keşfettiği için mutluyum. uykusu geldiğinde anlayabiliyorum. kızım da kendini sakinleştirmenin bir yolunu bulmuş oldu. hem de çok sevimli görünüyor :) emzik ve biberonu beğenmedi, hiç emmedi.

gündüz yatağında uyumuyor. slingte, wrap tarzı taşıyıcıda kısa kısa uyukluyor. gündüz 2-3 saat uyursa gece kolay kolay uyumuyor. bu yüzden gündüz uyutmaya çalışmıyorum. gece uykusunun düzene girmesi şu anda benim için yeterli.

konuştuğumda artık gülümsüyor, ben de gülersem daha çok gülüyor. hep dikkatle dinliyor. her zaman konuşmaya, o sırada yaptığım şeyi anlatmaya çalışıyorum. beyni sürekli kaydediyor, konuşmaya başladığında bir sürü kelimeyi biliyor olacak. bebekler konuşmasalar da zaten bir çok şeyi anlıyorlar. şu an her şeyi anlamasa dahi onu bir birey olarak gördüğümü ve kendisiyle iletişim kurmaya çalıştığımı göstermek istiyorum. bu beni de geliştiriyor çünkü çok konuşkan biri değilim. neşesi yerindeyse keyifli sesler çıkarıyor. uykusu geldiğindeyse söylenir gibi konuşuyor :D

ana kucağında ve salıncağında 10 dakikaya kadar duruyor. bu 10 dakikada en öncelikli işlerimi hallediyorum. kucakta olmamaya fazla dayanamıyor. ben de onu taşıyarak işlerimi yapabilmenin yollarını bulmaya çalışıyorum. örneğin artık ergo baby ile sırtımda taşıyabiliyorum. sırtımdayken yemek yapabiliyorum, yiyebiliyorum :)

yenidoğan beden giysilerin tamamını bir kenara ayırdım. artık 0-3 ay etiketli giysileri giyiyor. türkiye'den aldığım giysileri giyemiyor çünkü boyları kısa geliyor. önceleri aşırı bol geliyordu o yüzden olmuyordu. kilosu giymek için uygun duruma gelince kıyafetlerin boyları kısa kaldı. ayaklı tulum ve pijamaların en kötü yanı bu. 1cm küçük gelse bile kullanılamaz hale geliyor.

kızım artık bezini ya da giysilerini değiştirirken ve banyo yaparken ağlamıyor. banyo yaparken son ses ağlıyordu. ağlıyor diye yıkamayı erteledikçe çocuk kokmaya başlamıştı :D dün bi cesaret yıkadık, bu sefer suyu çok sevdi, küvette ayaklarını cup cup suya vurdu oynadı.

2-3 hafta önce bebek arabası aldık. hoşuna gidip gitmediği konusunda karasızım çünkü bindirdikten sonra susup sakinleşmesi çok uzun sürüyor. hep hareket halindeyse ağlamadan duruyor. kırmızı ışıkta beklerken ağlamaya başlıyor. bebek arabası için biraz daha deneyime ihtiyacım var. zaten bu kadar küçükken araba kullanmaya karşıyım, sling ya da ergo baby daha pratik ve doğal geliyor.

doğduğundan beri başını tutabiliyor, yüzüstü yere koyunca başını kaldırıp bakıyor. sırt üstü yatmaktansa yüzüstü yatmayı/durmayı tercih ediyor. emzirme yastığına yüzüstü koyuyorum çok hoşuna gidiyor, bazen uyuyakalıyor. hem o pozisyonda gaz çıkarması da kolay oluyor. doktorlar da boyun ve omuz kaslarının güçlenmesi için günde 10-15 dakika yüzüstü tutmayı öneriyorlar. bunun için spesifik bi terim bile var 'tummy time'.

kızım çok saçlı doğmuştu. hastanedeyken ebeler zamanla dökülür demişti ama şimdiye kadar dökülmedi. aksine uzuyor. umarım ileriki aylarda da dökülmez.

kyla güneş 2 aylıkken boyu 60cm ağırlığı 5800g

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!