14 Temmuz 2014 Pazartesi

mantarlı arpa pilavı


arpayı keşfedip internette arpa içeren (türk) yemek tarifleri aradığımda 1-2 çorba tarifi dışında bir şey bulamadım. halbuki hem çok yararlı hem ucuz bir tahıl ve hazırlaması pişirmesi süper pratik. buğdaylı tarifler var, salataları ya da pilavı yapılıyor ama arpalı bir yemek yok nedense ya da değişik isimleri var ve ben bulamadım. acaba gerçekten sadece atlara mı veriyorlar arpayı? bu tarife rastlarsanız deneyin, hafif ve lezzetli, üstelik sağlıklı bir pirinç pilavı alternatifi. diğer tüm tahılların aksine işlenmişi bile oldukça lifli o yüzden diyet yapanlar için de arpa çok uygun bir yiyecek(bugün ye 3 gün tok gez o derece :)


artık çocuk sahibi bi kadın olduğumdan(bu her gün yeni yemek yapmadığım anlamına geliyor) ertesi güne kalacak kadar çok yapıyorum. pirinç pilavı gibi ısıtıldığında kötü olmuyor. arpa muhteşem bişey.

yine çok kolay anlattım. bilal bile yapabilir.

mantarlı arpa pilavı için gerekli malzemeler

2 soğan
400 gram mantar
1 bardak arpa
1 demet dereotu
1/2 çay bardağı zeytinyağı, 2 kaşık tereyağı ve tuz

genelde birden fazla tencere kirletilen yemekleri zahmetli bulup pek sevmesem de bu yemek uğraştırıcı görünmesine rağmen kolay olduğu için yapmaktan çekinmiyorum. görüldüğü gibi her şeyi ayrı ayrı pişirmek gerekiyor.

1 bardak arpayı 4-5 bardak suyla yumuşayıp yenebilecek hale gelene kadar(bu süre 40 dakika ile 1 saat arasında değişebilir), 2 soğanı zeytinyağıyla karamelize olana kadar(20-25 dakika), dilimlenen mantarları da tereyağla suyunu çekene kadar pişiriyorum. buharlaşıp sulanmalarını engellemek için tüm tencerelerin kapağının açık olması gerek.
hepsi pişince karıştırıp doğranmış dereotunu ve tuzu ekliyorum. afiyet olsun :)

not: mantarı da zeytinyağında pişirirseniz kolayca vegan tarife dönüştürebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!