16 Temmuz 2015 Perşembe

sebzeli kuskus

kuskusu en son ilkokula giderken falan yemiştim sanırım. babaannemin yaptığı (domatbastıdan sonra) favori yemeklerindendi. adı hoş şeyler çağrıştırmadığından mı yoksa daha güzel şekilli makarnalar varken ona sıra gelmediğinden mi bilmiyorum yıllardır hiç aklıma gelmedi ve yemedim. ta ki bir gün market rafında kuskus görene kadar.

burdaki kuskuslar türkiye'dekilerden farklı. türkiye'dakiler top şeklinde makarna gibi. burdakiler ise görüntü olarak ince bulgura ya da iri irmiğe benziyor. sade olarak bile tadı çok güzel. bu çeşidin türkiye'de marketlerde satılmadığını tahmin ediyorum ama belki geleneksel yöntemlerle köylerde/evlerde hazırlanıyordur.



malzemeler
1 bardak kuskus
3 kabak
2 patlıcan
2-3 biber
10 küçük domates(kiraz domates)
zeytinyağı ve tuz


1- kuskusu haşla, demlenmeye bırak.
2- sebzeleri küçük küçük doğrayıp zeytinyağıyla kavur ya da fırın tepsisine dizip üzerine zeytinyağı gezdirerek fırınla.
3- sebzelerle kuskusu karıştır, tuz ekle. afiyet olsun :)

benim kuskuslar çok küçük olduğu için haşlanması 5 dakika sürüyor. 5-10 dakika demlenince de suyunu tamamen çekip yenecek kıvama geliyor. 1'e 1,5 su koyuyorum. siz kullandığınız kuskusun paketinin üzerindeki talimatı dikkate alın.

burada normal yeşil biber olmadığı için bütün yemeklere renkli dolmalık biberlerden koyuyorum. bu biberlerin hafif tatlı bir tadı var, her yemeğe yakışmıyor ama kuskusta çok güzel oldu. o yüzden bu tarifte yeşil biber yerine tatlı, salçalık biberlerden kullanılmasını tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!