29 Temmuz 2015 Çarşamba

6 hafta kontrolü


milo'nun bıngıldağı biraz küçük olduğu için 6. hafta kontrolünde aile hekimi yerine 2. hafta kontrolünde yaptığımız gibi yine çocuk doktoruna gittik. başı 37.3'ten 38.1'e çıkmış. başı büyüdüğüne göre sorun yok, sadece takip etmek gerek dediler. benim kaygılarım henüz geçmedi. aklıma geldikçe bıngıldağı yerinde mi değil mi diye bakıyorum. arada anneme, burak'a da elletip fikirlerini soruyorum.


tabi ki sorun küçük olması değil. bazı bebeklerde küçük olabilirmiş. endişe verici olan bıngıldağın erken kapanma ihtimali. bıngıldak ne kadar küçük olursa erken kapanma ihtimali de o kadar artıyor. hem doktorlar hem de internette okuduğum birçok yerde kafası büyüyorsa sorun yok diyor ama yine de aklımı diğer ihtimali düşünmekten alıkoyamıyorum. çünkü ciddi sorunlara yol açıyor ve ameliyat gerekebiliyor.

bıngıldak kontrolü bir yana aynı gün başka gelişim özelliklerine de baktılar. kilosu, elleriyle kavraması, başını tutması derken sıra gülmesine geldi. doktor bize gülüyor mu diye sordu, gülüyor dedik. çünkü 1-2 kez kendi kendine durduk yere gülmüştü. sonra güldürmeye çalıştı, gülmedi. bana gülmüyor, siz anne babasısınız size güler deyip güldürmeye çalışmamızı isteyince bizim jeton düştü. çünkü daha önce hiç istek üzerine gülmemişti. doktora öyle isteyince gülmüyor hem daha çok küçük değil mi diye sorduk, değilmiş. bebeklerin 6 haftalıkken gülmesi gerekirmiş. bize evde karşısına geçip konuşun, şarkı söyleyin dedi ve 2 hafta sonrasına randevu verdi. ben zaten hep konuşuyorum o yüzden söyledikleri pek inandırıcı gelmedi, ekstra çaba sarfetmeyi düşünmedim.

doktordan çıkar çıkmaz internette arama yaptım ve bebeklerin 6-8 hafta arasında güldüğünü öğrendim(babycenter çok yaşa). illa 6. haftada gülmesi gerekir gibi bir kesin zaman yok yani. doktor niye 6. haftaya taktı anlamadım. zaten milo doktora gittiğimizin ertesi günü(6+2) gülmeye başladı. güneş'te hiç gülüp gülmediğini sormamışlardı, o yüzden kaçıncı haftada güldüğünü bilmiyorum. bu da yeni çıktı herhalde ya da farklı doktorların gelişim ölçme kriterleri farklı. bebek sizi duyuyor, sesin geldiği yöne doğru başını çevirip bakıyorsa 6. haftada gülmeli diye takılmamak, 8-9 haftayı beklemek lazım. yeni doğan bebekle ilgili endişelenecek bir sürü şey varken bir de bunu düşünmeyelim.

1 yorum:

sen de fikrini paylaş!