18 Mart 2015 Çarşamba

kinoalı biber dolması

aslında bu yaptığım yemeğin adı kinoalı biber dolmasından çok biber yatağında kinoa pilavı bence. buradaki dolmalık biberler alıştıklarımızdan çok çok büyük ve kalın olduğu ayrıca doldur doldur bitmediği için biberleri doldurmak yerine ikiye kesip karnıyarık gibi pişirdim. bu şekilde pişirince biber ve doldurulan iç lezzeti dengeleniyor. insan yalnızca pilav yiyormuş hissinden kurtuluyor.

mini mini biberler

kinoayı tek başına yiyeceğimiz zaman genelde bulgur pilavı gibi içine biber de koyarak pişiriyorum. bu kez biber dolması yapacağım için içine biber koymadım.

kinoalı pilav için gerekli malzemeler
1 soğan
1 bardak domates püresi ya da doğranmış domates+1 kaşık salça
100 gr kinoa+300ml su
150 gr haşlanmış mısır
1 kase haşlanmış nohut
1 demet dereotu
tuz
zeytinyağı

yapılışı
1- soğanı doğra, zeytinyağında kavur.
2- soğanlar şeffaflaşınca domates püresi ve salçayı ekle, 1-2 dakika kavur
3- kinoayı, su ve tuzu ekle. donmuş haşlanmış nohut kullanıyorsan nohutu da bu aşamada ekle. kinoa suyunu çekene kadar pişir.
4- mısır ve doğranmış dereotunu ekleyip karıştır.

fırını 180 dereceye ayarla. biberleri 2'ye bölüp içlerine kinoa pilavından doldur. yağlanmış tepsiye diz. ben biraz lezzet versin ve kinoa kurumasın diye her bir dolmanın üzerine (kaymak/krema niyetine)biraz mascarpone peyniri, birer ince dilim de kaşar peyniri koydum. 30-40 dakika(biberler biraz yanana kadar) pişirdim. afiyet olsun.
bu tarifi vegan olmaktan alıkoyan tek şey üzerine konan peynir. peynir yerine domates dilimi koyarak da pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!