15 Mart 2015 Pazar

bebek/çocuk odalarında ikea expedit

kızımın odasını hazırlarken odayı mobilyayla doldurmak istemediğim için birer şifonyer ve elbise dolabı dışında saklama/depolama mobilyası tarzında birşey almamıştım. 

güneş doğduktan bir süre sonra sonraki aylarda giysin diye aldığım kıyafetler elbise dolabına sığmamaya başladı. ben de tüm günümü onun odasında geçirdiğim için içtiğim suyu, telefonu bırakacak, bir iki çerçeve fotoğraf, oyuncak, gece lambası veya saat koyacak bir mobilyaya ihtiyaç duymaya başladım.


tekrar aramalara giriştim. buradaki bir yazıya da konu olduğu gibi apartment therapy'de gördüğüm bir çok bebek ya da çocuk odasında ikea expedit raflardan vardı. kullanıldığı her odaya çok yakışmış. rengarenk kutularla eğlenceli hale getirilebiliyor. sıkılınca başka odaya, hatta mutfağa koymak da mümkün. ucuz, şık ve kullanışlı.

hemen bi expedit ve kumaş kutulardan aldık. her bir kutuya 6-9, 9-12 aylık gibi gruplar halinde sonraki ayların kıyafetlerini yerleştirip bazı kutulara da küçülenleri kaldırıyordum. birinde oyuncaklar, birinde slingler her şeyin spesifik yeri olması organize olmayı kolaylaştırıyor. birkaç ay bu düzen çok iyi gitti.

ta ki güneş çekmeceleri kendine oyuncak yapana kadar :)
son günlerde güneş'i oynaması için odasında bıraktığımda geri dönünce bu manzarayla karşılaşıyorum.
her şeyi yerlere saçıp çok eğleniyor. artık dekorasyon sitelerinde gördüğüm bebek odalarının gerçekliğine inanmıyorum. ya o odalarda gerçekten bebekler yaşayıp vakit geçirmiyor ya da o odaların sahibi bebekler yalnızca kendilerine verilen oyuncaklarla oynayıp hiçbir yeri kurcalamıyorlar.
kutularda sap ya da kulp olmadığı için çocuk kilidi gibi şeyler çözüm olmuyor. şimdilik çareyi alt kutulardan birini boşaltıp diğer ikisini (çekip açamayacağı kadar) tıka basa doldurmakta buldum. birinde de oyuncakları duruyor, onu açıp istediği şeyi alıyor. tabi düzen müzen kalmadı ama kutularda hala birşeyleri saklayabiliyorum.

güneş şimdi 13 aylık. bu karıştırıp kurcalama dönemi ne kadar sürer bilmiyorum. şu an yapabileceğim tek şey anlayıp dinleyeceği zamanı beklemek ve bu dönem geçene kadar kilitlenemeyen çekmece/dolap  gibi yerlere zararsız eşyalar ya da yalnızca oyuncak koymak.

bebek odası hazırlarken dekorasyon sitelerinde süper estetik görünen, birkaç kitap ve oyuncakla süslenmiş raf sistemlerini ve kilitlenmesi mümkün olmayan kutudan çekmeceleri görüp almadan önce böyle bir dönemin geleceğini ve görüntünün fotoğraflardaki gibi derli toplu kalmayacağını hatırlatmak isterim. toparlamakla uğraşmak istemiyorsanız çocuk kilidi takılabilen klasik çekmece/dolaplara bağlı kalmakta fayda var.

not: ikea expedit raf ünitelerinin ismi kallax olarak değişti. boyutlar ve model aynı yalnızca isim değişmiş. yeni alacak olan/evinde önceden var olan expedit'e ek yapacak olanların aklında bulunsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!