8 Mart 2015 Pazar

kolay pancake-pankek tarifi


güneş püreleri bırakıp normal yiyeceklere yöneldiğinden beri daha çeşitli şeyler pişirmeye çalışıyorum. kahvaltı/öğle yemeği alternatifi düşünürken aklıma pancake yapmak geldi. sık yaptığım bir şey olmadığı için sürekli kullandığım bir tarif yoktu. her seferinde internette arama yapıp gözüme kestirdiğim bir tarifi uyguluyordum. bu kez çok başarılı bir tarif bulunca kayıt altına almak istedim. bazı malzemeleri değiştirip biraz daha sağlıklı hale getirdim. inek sütü yerine badem sütü, beyaz un yerine kalın çekilmiş tam tahıllı un, beyaz şeker yerine de rafine edilmemiş muscovado şekeri kullandım.  ayrıca tarçın ve vanilya ekledim.


kullandığım un ve şeker rafine edilmemiş ve ağartılmamış olduğu için benim pancakelerim beyaz olmuyor. akça pakça açık renkli pancake görmeye alışık olanları görüntü yanıltmasın. yanık değiller ya da malzemeler arasında pancake'te olmaması gereken bir madde yok.

pancake için gerekli malzemeler
4 yumurta
2 bardak süt(badem ya da soya sütü de olabilir)
4 yemek kaşığı sıvı yağ
2+2/3 bardak un
1 bardak şeker
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1-2 tatlı kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı vanilya özütü ya da toz vanilya

hazırlanışı

1- kuru malzemeleri bir kapta karıştır.
2- sıvı malzemeleri bir kapta çırp.
3- iki karışımı karıştır. kuru malzemenin tamamı ıslanıncaya kadar karıştırmak yeterli. uzun süre çırpmaya/karıştırmaya gerek yok.

pişirme

yapışmaz yüzeyli bir tavayı ısıt. tava iyice kızınca 1 kaşık sıvı yağ ekle. 1 kepçe karışımı tavaya dök. pancake göz göz oluncaya ya da çıtırtı/cızırtı sesi kesilinceye kadar pişir, spatulayla ters çevir. her bir tarafı ortalama 2-3 dakikada pişiyor.

bu tarifteki miktarlarla ortalama 12-13 cm çapında 16 adet pancake çıkıyor. kalan pancake'leri dondurabilir, mikrodalga fırında ısıtıp yiyebilirsiniz. üzerine bal, reçel, agave şurubu, fıstık ezmesi sürerek yanında meyveyle servis yapabilirsiniz.  

güneş'in 'fıstık ezmesi, muz ve armutlu pancake'i

hammmm!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!