11 Kasım 2015 Çarşamba

milo 5 aylık

 milo hızla büyümeye devam ediyor. artık daha bilinçli bakıyor. etrafında renkli, ilgisini çeken bir oyuncak olduğunda elini uzatıyor. ablasından kalma koltukta otururken önündeki oyuncaklarıyla oynuyor. güneş de bazen yardım ediyor, nasıl oynaması gerektiğini gösteriyor :)
bak burdan tutacaksın :)

aferiiin :)
aylar geçip büyüdükçe ben de çocukların arasındaki farkları daha iyi görüyorum. güneş için önemli olan şeyler kucağımda olmak ve memeydi. uyku ya da oyun oynamanın bir önemi yoktu. ağladığında yalnızca meme susturabiliyordu. milo ise uykusu olduğunda gözü hiçbir şeyi görmüyor. uykusu varsa emmiyor. dolayısıyla emzirerek uyutma kolaylığı oğlumda çalışmıyor. tabi ki bunun iyi yanları da var. uyuması emmeye bağlı değil. böyle giderse ilerki aylarda işim daha kolay olacak. 

      işte, böyle böyle vuracaksın :)
güneş gibi sürekli emmediği için bir ara yeterli beslenemiyor, hatta emmeyi pek sevmiyor acaba bırakacak mı diye korkulara kapılmıştım. çünkü oğlum büyüdükçe emme aralarını açtı. emme süresi de 5 dakika ancak sürüyor. endişelerimi gidermek için(süt üretimim fazla olduğu için biraz da mecburiyetten) bir ara süt sağmaya ciddi zaman ayırıyordum. sütü biberonda görünce, bebeğin de hepsini içtiğini görünce insan rahatlıyor. ayrıca güneş günün yarısını memede geçirip bir yandan da sürekli kaka yapıyordu. milo ise az emiyor az kaka yapıyor. hatta günlerce kaka yapmadığı oluyor. önceleri bunun için de endişelendim fakat bunun da bir sorun olmadığını araştırmalarım sonucu anladım :) sadece anne sütü alan bebeklerin günlerce hatta haftalarca kaka yapmaması bile normalmiş. anne sütü tamamen sindirilebildiğinden geriye az miktarda atık kalıyormuş. zaten sık sık tartıyorum bu yönde bir endişem kalmadı. hiç beklemiyordum ama güneş'in 5 ayındaki haliyle neredeyse aynı kiloda.
biz bir şeyler yerken çok dikkatli inceliyor. ağzımıza düşecek gibi gözleri dalıyor. bir yandan beslemek istiyorum bir yandan da 6 hatta 7 ay dolmadan yabancı cisimlere gerek yok diye düşünüyorum :) güneş'te de yaptığım gibi, isteksizse ısrar etmeyeceğim. zaten bebek yalnızca anne sütüyle besleniyorsa ek gıdaya geçme konusunda aceleye gerek yok. güneş'te sistemli olarak, günde 2 öğün sebze ve meyve püresi şeklinde 7-8. ayda ek gıdaya geçmiştim. önceleri 1 kaşık, 2 kaşık tatma şeklinde geçmişti. ek gıdaya geç geçmenin olumsuz bir yanını görmedim. güneş şimdi çok güzel yiyor. gene aynı yolu izleyeceğim. 
uykuları da fena değil. bu ara diş çıkarma sıkıntısı olduğu için gündüzleri fazla mızıklıyor, pek uyumuyor ama gece uykuları genelde ağır. çoğunlukla yarı uyur vaziyette emzirip tekrar yatırıyorum. 

oğlum 5 aylıkken 7540 gram, 69cm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!