13 Kasım 2015 Cuma

kedilerde börek yetmezliği

coşkun bir gün hastanede kaldı, tahlilleri yapıldı. hastalığının depresyon ya da bunama ile bir ilgisi yokmuş(keşke bunama olsaydı!). problem böbreklerinde. kanda üre seviyesi yüksek. hem kakayla hem çişle sürekli protein kaybediyormuş. beyaz kan hücreleri düşük, ayrıca anemi var. sadece yüksek üre problemi coşkun'un bütün davranışlarını açıklıyor. kusma, iştahsızlık, kilo kaybı; benim bunama ya da depresyon sandığım davranış gariplikleri -seslendiğim zaman bakmıyor, baksa bile anlamıyor gibi görünüyordu- hepsi üremi yani kandaki yüksek üre hastalığının belirtileriymiş. veteriner potasyum+b vitaminli ilaçlar verdi. tadını beğenmediği için böbrek yetmezliği olan kediler için olan mamadan yemiyor(hill's k/d). gastrointestinal hastalığı olan kediler için olan mamadan vereceğiz(hill's i/d).

yıllardır market mamalarıyla değil, kedi doğasına daha uygun olduğunu düşündüğümüz için tahılsız ve protein içeriği yüksek mamalarla besledik. şimdi acaba yanlış mı yaptık diye düşünüyorum. fazla protein böbrekleri yormuş olabilir mi? hoş şimdiye kadar coşkun ne yediyse hulusi de aynısını yedi. hulusi'de hiçbir sağlık problemi yok maşallah.

birkaç gün boyunca bayıla bayıla yediği tarhanadan bugün de verdim yemedi. buharda patates ve brokoli yaptım. başta heyecanlanıp saldırdı. bir iki parça yedi, anında ilgisizleşti. sadece su içiyor. yürürken yalpalıyor. onu hasta görmeye hiç alışık değilim, dayanamıyorum.

az önce bazı forumlarda veterinerlerin önerdiği protein kısıtlamalı beslenme biçiminin genelde işe yaramadığı, kuru mama yerine çiğ et ya da haşlanmış et gibi daha doğal beslenme yöntemleriyle böbrek yetmezliği olan kedilerin iyileşebildiğini okudum. evde et olsa hemen yapacağım ama vejetaryen olunca evde et bulunmuyor tabi. yarın deneyeceğim. iştahla birşey yediğini görsem umutlanacağım. kalbim acıyor. et yersen coşkun iyileşecek deseler yiyecek durumdayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!