28 Nisan 2013 Pazar

yulaflı bar/flapjack tarifi



yarın türkiye'ye gidiyoruz. thy'nin vejetaryenlere layık gördüğü tek yemeğin kokulu pirinç lapası üzerine yağa bulanmış patlıcan olması ve havaalanlarında da vejetaryenlere yönelik fazla bir seçenek olmaması nedeniyle  her yolculukta kendime yolluk hazırlıyorum. bu kez bu yulaflı barları yaptım. tabi sadece yolda yemek için değil sağlıklı atıştırmalık alternatifi arayanlar için de çok güzel bi seçenek. ben kahvaltıda müsli, mısır gevreği gibi şeylerle yetinebilen insanlardan değilim ama o tür kahvaltı yapanlar kahvaltılık olarak da hazırlayabilirler. sütün, kahvenin ya da çayın yanında çok pratik.


orijinal tariflerde flapjack için amerika'da maple şurup, ingiliz tariflerinde ise golden şurup denen şuruplar kullanılıyor ama hiçbiri şart değil. bunların yerine sevdiğiniz bir reçeli ya da bal, pekmez kullanabilirsiniz. elinin altında agave şurubu olanlar onu da kullanabilir ama özellikle almaya gerek yok.

başlangıçta agave şurubuyla yapmayı düşünmüştüm ama kavanozların dibinde kalan reçelleri görünce onları kullandım. benim reçellerin şekerleri az olduğu için koyduğum miktar çok gelmedi ama yapacak olanlar tadarak reçel ilavesi yaparsa daha başarılı olur. karışımın içinde yumurta gibi pişmeden yenmesi zararlı olabilecek malzemeler olmadığı için kaşık kaşık yemekte de bir problem yok.

gerekli malzemeler
250gr yulaf
150gr tereyağ
100gr incir 8-9 tane
100gr ceviz
100gr badem
60gr şeker
6 kaşık reçel

tencereye tereyağını koyup erittim. tereyağ eriyince şekerle karıştırdım. kalan tüm malzemeyi de karıştırıp karışımı fırın kabına boşalttım. üzerini kaşıkla düzeltip bastırarak sıkıştırdım. cheesecake tabanı hazırlar gibi iyice bastırmak gerekiyor.

önceden ısıtılmış 180 derecede fırında 20 dakika pişirdim. soğuduktan sonra keskin bir bıçakla dilimledim. tereyağının eriyip barların yumuşamaması ve dağılmaması için buzdolabında saklamanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!