29 Nisan 2013 Pazartesi

thy lakto-ovo vejetaryen yemek menüsü


yolculuklarda vejetaryen yemek seçiyorum. ne thy'nin internet sitesinde ne de internette herhangi bir sitede thy'nin yemek menüleri yer almıyor.  tür olarak seçebiliyoruz ancak karşımıza ne çıkacağını bilmiyoruz. merak edenler için paylaşmak istedim.

thy lakto-ovo vejetaryen menüsünde, imam bayıldı, pilav; domates salatalık ve peynirden oluşan salata; tatlı olarak da meyve (portakal, kavun, kivi ve üzüm) bulunuyor.

ana yemek basbayağı kötü ve lezzetsiz. en azından yemek servisiyle övünen bir havayolu şirketi için çok kötü. lakto-ovo menü olmasına rağmen normal yemek menüsünde bulunan lezzetli tatlılardan keklerden vejetaryenlere vermiyorlar. yine normal menüde bulunan tereyağ ve krem peynir de vejetaryen menüde yok. bir ara tereyağ yerine vegan hidrojene bitkisel yağ veriyorlardı ama bu kez yoktu. menüden kaldırmaları iyi bi karar olmuş.

bu menüleri kim hazırlıyorsa vejetaryen ve vegan beslenme arasında kafa karışıklığı yaşıyor diye tahmin ediyorum. çünkü kek, pasta, krem şokola gibi yumurta ve süt içeren tatlılar lakto-ovo vejetaryenler için gayet uygun. fakat tatlı menüsünde yalnızca meyve var. tereyağ ve krem peyniri de sanırım hayvansal ürün diye vermiyorlar ama ne hikmetse salatada peynir var :)

eskiden lakto-ovo vejetaryen menüsü daha iyiydi. haşlanmış/kavrulmuş karışık sebze çıkıyordu. son birkaç yıldır yalnızca pilav/patlıcan ikilisi çıkıyor. kısa uçuşlarda verilen yemekler önem taşımayabilir, insan birkaç saat yemek yemeden de pek tabi durabilir,  ama havaalanlarında, pasaport kuyruklarında ve bagaj beklerken harcanan zamanı da ekleyince 3-4 saatlik uçuş bile tüm günümüzü alıyor, sadece beni mi bu kadar etkiliyor bilmiyorum ancak havada gerçekten çok acıkıyorum :) en azından peynirli, sebzeli sandviç gibi yiyecekleri satabilirler diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!