24 Ekim 2015 Cumartesi

milo 4 aylık


oğlum 4 ayını doldurdu. artık etrafa ilgisi oldukça arttı. tv açıksa izliyor, biri konuştuğunda dönüp bakıyor. ağladığında yanına gidip konuşmam bile sakinleştiriyor. en sevdiğim özelliği ise o kadar güleryüzlü ki yüzüne bakar bakmaz gülüyor.

artık ablasının sıkıştırmalarına bile alıştı. güneş ne yaparsa yapsın ağlamıyor, çocuk resmen sabrediyor. güneş'in hergün kardeşinin ellerini, ayaklarını öpme, sarılma seansı var. yatakta kardeşini görünce hemen yanına uzanıyor. sarılıyor, öpüyor hatta emziriyor! sesini incelterek kendince konuşuyor. demek bu bebeklerle sesi incelterek, kafayı aşağı yukarı hareket ettirerek yapılan konuşma kadınlarda içgüdüsel olarak var :D

milo artık yüzüstü yatmaktan hoşlanıyor. ilk aylarda pek yatıramadım, ağlıyordu. ama şimdi fırsat buldukça yatırıyorum hem başını kaldırıp etrafa bakındığı için boyun kasları gelişiyor hem de gazı çok kolay çıkıyor.
 en önemli gündemimiz dişler. dişleri yüzünden çok acı çekiyor bütün gün elleri ağzında. istemeden de olsa bazen şurup veriyorum. işe yaradığını da düşünmüyorum aslında ama insan çareesizlikten ne yapacağını şaşırıyor.

uyku düzeni oluştu sayılır. en azından uyanma saatlerini biliyoruz. gece 1 ve sabaha karşı 5-6 saatleri netleşti. aşağı yukarı 1 yaşına kadar böyle gideceğini bilsem de insan tüm gece uyuması için umutlanmadan edemiyor. sabaha karşı uyanmasını bıraksa, 2'den 7'ye kadar aralıksız uyusa bana yeter :) gündüz uykuları düzensiz. daha doğrusu bir düzeni varsa da ben farkında değilim. 2 çocuk olunca kimi ne zaman emzirdim, hangisinin bezini ne zaman değiştirdim gibi şeyleri hatırlayamıyorum. ağladıkça emzirdiğim gibi, bulduğum her fırsatta uyutmaya çalışıyorum.

hala arada sırada biberonla süt veriyorum. hem memeyi bırakmasın hem de biberon alışkanlığı gelişsin istiyorum ama zaman zaman bu ikili durum beni korkutuyor. çünkü birçok yerde biberona alışan bebeklerin, memeyi emmek daha zor olduğu için emmeyi bıraktığını okudum. şimdilik bir sorun yok. birkaç kez emmeyi reddettiği oldu ama biberondan çok dişler yüzündendi sanırım.

bıngıldak konusunda endişemiz olduğundan bu ay da kontrole götürdük. boyutu çok küçük de olsa bıngıldak kapanmamış ve röntgen sonuçlarına göre hiçbir problem yok. bir daha röntgen çektirmeyi düşünmüyoruz. sadece baş çevresini ölçüp büyümeyi takip edeceğiz.

oğlum bu ay 7160gram, 63 cm

1 yorum:

sen de fikrini paylaş!