8 Nisan 2014 Salı

bezelyeli bakla

baklayı ne zaman sevmeye başladım bilmiyorum. küçükken kereviz ve baklayı yemediğimi hatırlıyorum. hiç tatmadan sevmediğime karar vermiştim :D sonra bir gün cesaret edip yedim, sevilmeyecek bir yanları yokmuş. belki türkiye'de olsam ya da çeşit çeşit sebzenin meyvenin bulunduğu bir yerde yaşasam yine şimdiki gibi sevmem, özlemem ama burası sebze fakiri bir yer olduğu için baklayı her bulduğumda mutlaka alıp yapıyorum.

aslında ben kabuklu bakla seviyorum ama buraya gelen baklalar kabuksuz. taa guatemala'dan gelmiş şikayet edecek halim yok. bezelye ve dereotu ise kenya'dan. şimdi böyle dikkat edince farkettim, teknoloji ve uluslararası ticaret olmasa fotoğraftakilerden yalnızca soğanı yiyebilecektik. burada patates, soğan, lahana ve havuç dışında pek bir şey yetişmiyor.

bezelyeli bakla için bakla, bezelye, dereotu ve soğan dışında 1 çay bardağı zeytinyağı, 1 kaşık un, 2 çay bardağı su ve tuz gerekli.
soğanı 3-5 dakika zetinyağında kavurduktan sonra baklayı, unu ve suyu (yemeklere hep soğuk su koyuyorum. suyu kaynatmak aklıma gelmiyor) ekledim. unun yemeğin suyunu koyultması dışında bir işlevi yok. koyulmasa daha sağlıklı olur ama ben her yemeği ve çorbayı koyu sevdiğimden koyuyorum.

25-30 dakika -baklalar biraz yumuşayana kadar- pişirdim. 
bezelyeyi de ekleyip 15-20 dakika daha pişirdim. bezelyeler yumuşayınca ocağın altını kapatıp doğranmış dereotunu ve tuzu ekleyip karıştırdım. (yeni başlayanlar için: konserve bezelye kullanıyorsanız ocağı kapatmadan 2-3 dakika önce bezelyeleri eklemek yeterli.)
afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!