23 Kasım 2015 Pazartesi

kuru meyveli porridge


fakir irlanda mutfağının benim mutfağına katabildiği en önemli şeylerden biri scone ise diğeri de porridge(topu topu 3 şey var zaten, öbürkü de apple crumble), türkçe söyleyecek olursak yulaf lapasıdır(dedeme göre at yemeği). yulaf lapası denilince kulağa pek hoş gelmiyor tabi ama çok sağlıklı, tadı da çok güzel bir kahvaltı yiyeceği. irlandalılar bunu genelde suyla, bazen de sütle ve içine başka birşey katmadan yapıyorlar ama öylesi bana göre hasta yiyeceği gibi oluyor.

yulafı uzun zamandır bir sürü farklı malzemeyle deniyorum. bunu da yeni denedim güzel oldu. bir süredir güneş'le ikimiz kahvaltılarda bunu yiyoruz. güneş kendi müslilerinden daha çok sevdi. artık ona çocuk müslisi almıyoruz.

malzemeler

3 kaşık yulaf
1 bardak süt(ben badem sütü kullanıyorum)
goji berry, blueberry 
1-2 kaşık ceviz, badem veya kaju ya da hepsi birden

yulafı badem sütüyle ocakta kaynayana kadar ya da mikrodalgada yulaf kabarana kadar(600 watt 3-4 dk) pişir. içine dövülmüş ceviz/badem/kaju ekle karıştır. kuru meyvelerle süsle. üzerine tarçın da serpince aşure hissi veriyor. afiyet olsun :)

henüz sıcakken kuru meyveleri içine karıştırınca meyveler yumuşuyor, güneş için yemesi daha kolay oluyor.

bu konuda bilimsel bir çalışma olmasa da emzirme ile ilgili bir sürü forumda yulafın anne sütünü arttırdığını okudum. anne sütünü arttırmak için sütle ya da suyla pişirilmiş yulafın günde 2-4 kez yenmesi öneriliyor. yulaf, sütüm yetmiyor diyen annelere çok basit ve ucuz bir çözüm yolu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!