17 Eylül 2014 Çarşamba

kyla güneş 7 aylık


kızımın bu ayki yazısı aceleye geldi. hem aceleyle yazdım hem de türkiye tatilimiz için hazırlıklar nedeniyle hemen yayınlayamadım. umarım unutup atladığım birşey olmamıştır.

kızım bu ay emekliyor. artık acemiliği kalmadı pıtır pıtır gözüne kestirdiği noktaya doğru ilerliyor. bir iki gün süründü, tırtıl gibi ilerlemeye çalıştı. ellerini öne atıp iki bacağını birden kendine doğru çekiyordu :) sonra dizlerini teker teker öne çekip itmeyi akıl etti ve daha hızlı ilerlemeye başladı. bazen de biraz gidip peygamber devesi gibi duruyor(bunun fotoğrafını ya da videosunu çekebilmeyi umuyorum). sonra tekrar yoluna devam ediyor.


bu ay ilk kez ateş düşürücü şurup verdik çünkü aşısından sonra biraz ateşi çıktı. bir de gözleri çok çapaklandığı için enfeksiyon olabileceği şüphesiyle gözüne bir ilaç sürüyoruz. ilaç damla değil krem şeklinde ve  bebek gözüne krem sürmemizi beklemeleri çok saçma ve aşırı bi beklenti. birimiz elini ve kafasını tutmaya çalışırken, diğerimiz ayaklarını zaptedip ilacı sürmeye çalışıyor ama yine de zor beceriyoruz. 1-2 kişi daha olsa yapabilirdik sanırım.

dişlerinde bu ay da gelişme var. alttakiler neredeyse normal diş boyutuna ulaştı. çok sevimli iki dişi var. bir de sol üst dişi çıkmaya başladı. dişlerin çıkışıyla ilgili hep olumsuz şeyler okumuştum. ateşlenme, uykusuz geceler, ağlamalar... neyse ki geçirdiğimiz süreç okuduklarıma benzemiyor. birazcık nazlı oluyor o kadar, ateş ya da uykusuzluk hiç olmadı. dişleri kolay çıkıyor, kaşınması ve emmeye karşı ilgide biraz azalma dışında bir belirti hissetmedik.

yatakta oturmayı öğrendikten bir gün sonra ayağa da kalkınca hemen yatak seviyesini alta indirdik. şimdi içim rahat, kalkıp düşecek diye endişe etmiyorum ama yatağın alt kademesi o kadar aşağıda ki artık güneş'i yatırmak ya da kucaklayıp kaldırmak çok zorlaştı. çocuğu yataktan almaya çalışırken kuyuya dalıyor gibi hissediyorum.

güneş hala sadece meme emiyor. ek gıdaya geçişle ilgili biraz okudum araştırdım, youtube'da videolar izledim. baby led weaning kafama yattı ve denemek istedim. bu sistemde püre, bulamaç/muhallebi gibi bebek yiyecekleri atlanıyor. buharda pişmiş, çocuğun eliyle kavrayabileceği boyutta sebze ya da meyveleri önüne konuyor(elma dilimi boyutu ya da brokolinin doğal dalları gibi). kendisi dokunarak, koklayarak keşfederek yemeye çalışıyor. farklı günlerde önüne dilimlenmiş avokado, muz, brokoli, tatlı patates koydum. avokado ve muzu tutmak zor olduğu için epey uğraştı. tutup ağzına götürmekte çok başarılı olamasa da muz tatlı olduğu için nam nam nam yaparak yalandı. brokoli en çok beğendiği yiyecek oldu. tatlı patatesi, avokadoyu sevmedi. ben bu sistemi sevdim. çocuklar yeni bir şey öğrenmekle kalmıyor 1-2 saat boyunca kendi kendine oyalanıyor da :) tek kötü yanı yerlerin kirlenmesi ve yeme faslı bitiminde çocuğu yıkamak zorunda kalmak :(

tam olarak meama, bürş, memememe diyor. bilgisayara, telefonlara ve tv ekranına ilgisi çok arttı. oyuncakları yerine telefon peşinden koşturmayı tercih ediyor. bol bol şarkı dinletiyoruz. mızmızlık yaptığında şarkılar en büyük kurtarıcımız. biz söyleyince de hemen ileri geri sallanmaya başlayarak dans ediyor. alkış yapmak için biraz daha zamana ihtiyaç var sanırım.

kızım 7 ayın sonunda 8100 gram, 74cm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!