29 Temmuz 2014 Salı

kyla güneş 6 aylık

bugün bana poz vermek yerine kitabını incelemeyi tercih etti. 
kızım bugün yarım yaşında :) hızla büyümeye devam ediyor. artık birlikte zaman geçirmek daha eğlenceli. ilk aylarda mamasını suyunu verdiğim bi kedi gibiydi. şimdi evde bizden başka bir birey olduğunun farkındayız. çünkü artık kendince konuşuyor, çığlık atıyor; müzik sesi duyunca ileri geri sallanarak dans ediyor ve gülümsüyor.

oyuncaklarıyla oynama konusunda daha da ustalaştı. el becerileri gelişti. istediği şeye uzanıp alıyor, bir elinden diğerine geçiriyor. şıkırtılı ambalajlar çok ilgisini çekiyor. poşet ve ambalajların üzerine niçin bebeklerden uzak tutun yazdığını daha iyi anlıyorum :)

coşkun uzak duruyor hala yaklaşmıyor ama hulusi'yle arası çok iyi. güneş alçak koltuğunda otururken hulusi yanına gelip kendini sevdiriyor. güneş de tutmaya çalışıyor. henüz sevmeyi bilmediği için okşayamıyor, tutup kendine doğru çekmeye çalışırken tüylerini yoluyor ama neyseki çok anlayışlı kediler oldukları için mazur görüyorlar. kızım emeklemeye başlayınca aralarındaki ilişki daha fazla gelişir diye tahmin ediyorum.

uyku düzeni iyice oturdu artık. aynı saatte uyumaya alışsa da bazen yatağına koyduğumda yine de ağlıyor. neyse ki ağlama ve mızıklamalarına karşı ilk zamanlardaki hassasiyetimi yitirdim. yatırdığımda mızıklarsa göz yumup sabretmeye çalışıyorum. çoğunlukla 5-10 dakikayı geçmiyor, uyuyor. yalnızca kesintisiz ve kararlı ağlarsa yatağından alıp avutuyorum. geçen hafta birkaç kez 9'u geçirdik fakat çoğunlukla 8'de uyumuş oluyor. bazen dışarı çıktığımız için çocuğun düzenini biz bozuyoruz aslında ama yapacak birşey yok. biz bebekken düğün gürültüsünde bile uyuyorduk :D



bu ayın en büyük gelişmesi kızımın artık yatakta fır dönüyor olması. herhangi bir yere sırt üstü yatırdığımız an hemen yüzüstü dönüyor.  sanırım kendini alıkoyamıyor :) geceleri de birkaç kez dönüp ne yapacağını bilemediği için ağlıyordu. önceleri o döndükçe ben çeviriyordum. sonra bir kaç kez yüz üstü uyutmayı denedim. bazısı başarılı oldu bazısı olmadı. son günlerde kendi dönüp uyumaya devam ediyor. artık yeterince büyüdüğü için nefessiz kalır diye korkmuyorum.

suyu, banyoyu hala çok seviyor. arada büyük küveti doldurup yüzdürüyorum. denizi de sever umarım.

şu ara ek gıdaları, beslenme çeşitlerini araştırıyorum. hiçbir kaynakta içime sinen birşey bulamadım. burada bebekler 4 aylıkken ek gıdalara geçiyorlar. zaten emziren çok az. baby rice cereal, bizdeki pirinç unu (hani ağzında kaşık olan bebek resimli ambalajı vardı) en popüler ek gıdalardan. türkiye'de de hala bebeğini pirinç unuyla besleyen kaldı mı bilmiyorum ama bence bunların tümü yasaklanıp toplatılmalı. anneler bilgisiz ya da cahil olabilir, devletlerin zararlı bebek maması satışına engel olması lazım. hoş türkiye'de yasaları yapanlar halktan da cahil. sebze-meyve gibi gerçek yiyecekler varken niçin bu unlu mamalarla çocukları şişirmeye çalışıyorlar anlamıyorum.

ne doktorlara ne de kitaplardaki bilgi ve tariflere güveniyorum. aklıma ve mantığıma göre hareket edip bu tür unlu bulamaçlara hiç bulaşmadan buharda pişmiş sebze vermeye başlayacağım. geçen hafta 1-2 kez yoğurt tattırdık, dün avokado püresi tattırdım çok coşkulu yemiyor ama reddetmiyor da. zaten henüz sistemli, öğün şeklinde yeme değil de tanışma faslını gerçekleştireceğiz. daha fazla araştırma olsa, "6 aydan sonra ek gıdalara başlanmalı" sloganıyla beynimiz bulandırılmamış olsa belki 1 sene emzirmekten başka birşey yapmazdım. keşke bu beslenme konusunda net bilgiler olsa.

kızım 6 ayını bitirdiği gün 8 kg, 73cm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen de fikrini paylaş!